This WordPress.com site is the bee's knees

Lycka!

Vad är lycka egentligen? Är det att vinna miljonvinsten? Eller är det som jag tror att lyckan sitter inom oss och att det bara är jag själv som kan bestämma om jag är lycklig eller inte.

Det sitter alltså inte i materiella ting utan på hur du mår och hur du väljer att förhålla dig till livet… Du har ju alltid ett val.

För mig är lycka att få ha mina barn hos mig, att se att de mår bra och att jag får vara en del av deras liv. Lycka är att få ha någon som bryr sig om mig för den jag är med mina fel och brister och som står bakom mig och som är stolt över mig. Någon som ser mig och som gör saker för mig, med mig och som inte ser det som ett tvång utan gör det för att man vill det.

Lycka är allt smått som vi aldrig får glömma, som snön som glittrar på träden, solens första varma strålar när våren är i antågande, snödropparna, doften av regn, en latte på stentrappan, dricka juice ur vinglasen, många tända ljus, skön musik…;-))

Leave a Reply

