This WordPress.com site is the bee's knees

Coaching…vad är det?

Du kan bli coachad eller coacha dig själv….börja med det sistnämnda…det krävs lite träning men försök ändå…

Jamen när ska man börja tänka på det, jo när du känner att du bara står och stampar i livet…när en förändring är nödvändig för man kommer till de där sk vägskälen flera gånger i livet när man måste göra ett aktivt val och då är det bra om man har en strategi för att ta sig dit och för att du också ska kunna stämma av med dig själv. Återkoppling med dig själv är lika viktigt som att du återkopplar till dina chefer på ditt arbete. Du är ju din egen chef, eller hur?

För att kunna börja någonstans gör du så här:

Skriv en lista:

-vad är jag bra på?
-vad vill jag bli bättre på?
-vad vill jag göra eller vad längtar jag efter, som är nytt och helt oprövat för mig?

När du bestämt dig för en förändring till det bättre hjälper det om du hittar ett positivt förhållningssätt till ditt beslut.

Fråga dig själv, varje kväll: Vad har jag gjort bra idag?

Glöm inte bort det lilla som:

-skrattat tillsammans med någon
-haft ett bra samtal
-fått “ändan ur vagnen” med något du dragit dig för att ta tag i.

Se också till att notera saker runt omkring dig, lägg inte fokus på hinder och svårigheter utan se målet framför dig. Du kommer att ta dig dit lättare då.

Allt blir som vi tänker!!

Leave a Reply

