This WordPress.com site is the bee's knees

Kärlek….

Bild

 

Kärlek…är ett ord som är viktigt i alla våra liv. Vi omhuldas av kärlek och vi ger kärlek. 

Men vad är kärlek för dig?

För mig betyder kärlek att bry sig om varandra. Att ta hand om varandra och att respektera varandras olikheter med en omtanke och hänsyn som man inte kan visa någon annan och i det fallet är det den man valt som sin partner. 

Det finns olika sorters kärlek också….jag älskar mina barn över allt annat och mitt husdjur, mitt liv trots att jag inte har så mycket materiellt men jag har mitt hus, mat på bordet och mina kära vänner och för mig är det också kärlek. 

Jag älskar mat och vackra saker…behöver nödvändigtvis inte ha sakerna utan det räcker att få njuta av dem på museer, i butiker eller hemma hos någon och då får man inspiration och energi. 

Jag älskar att bli ompysslad och att få pyssla om…..det är kärlek!!

Att säga till någon “jag älskar dig” är väldigt laddat och innebörden är för många enormt stor och betyder oerhört mycket medan andra kan slänga ur sig orden utan att tänka på hur den andra tänker och känner inför det. 

Kärlek är svårt och lika skönt och himlastormande som man vill att det ska vara, lika smärtsamt kan det vara. 

Här kommer lite kärlek till dig:

Bild

 

Älska dig själv också inte bara andra….för kan du inte älska dig själv blir det svårt att ge till andra…

Leave a Reply

