This WordPress.com site is the bee's knees

Rutiner….

Bild

Är det viktigt eller kan man “go with the flow”??

För mig är rutiner viktiga både för min egen del men också,  för mina barn och för dom jag jobbar med. Rutinerna ser olika ut naturligtvis beroende på vilket behov som finns.

Utgår jag från mig själv så vill jag ha rutiner som fungerar i min vardag privat och på jobbet.

Jag vill ha koll på vad jag ska göra, när, var och hur. Jag vill kunna utifrån rutinerna kunna vara flexibel och göra ändringar efter hur förutsättningarna ser ut. Jag vill vara stolt över det jag gör och kunna stå för det….allt är viktigt och det gäller också att vara medveten om för vem man gör saker. Gör man allt för sin egen skull och ingen annans ja, då kanske man bör tänka till lite….är man på rätt plats då? Varför ska man göra saker för andra? 

 Visst är det fantastiskt att veta att det finns så många där ute som verkligen försöker att göra sitt absolut bästa, att vara det bästa de kan vara och att göra det bästa de kan. Men detta kan också kosta på.

Man kan inte vara bäst på allt…men har man rutiner att utgå ifrån så mår alla mycket bättre än att saker och ting hänger i luften…..

/Petra

 

Leave a Reply

