This WordPress.com site is the bee's knees

Styrka….

Hittade den här texten (dikten) på nätet och jag tycker att den säger så mycket.

Idag känner jag mig inte så stark..inte så positiv heller för den delen men det beror på att jag haft en ganska rejäl huvudvärk i några dagar nu och börjar tröttna på det. Kan ju inte göra så mycket åt saken mer än att gilla läget och vila mycket. Tillhör den där delen av befolkningen som har svårt att vara sjuk och stillasittande. Jag vill ju så mycket men ibland är det en styrka att lyssna på kroppens signaler också fast man känner sig både vek och svag. Så idag vill jag slå ett slag för vad styrka egentligen handlar om och att allt behövs för att livet ska få sina skiftningar på gott och ont.

Varsågod!!

Bild

 

För mig blev det här ytterligare en insikt om att man måste se vad man har och inte bara försöka nå det alla andra har. Det är här och nu jag lever och det är mitt liv jag lever inte någon annans…..

Trevlig helg!!

/Petra

Comments on: "Styrka…." (3)

  1. Carina Larsson said:

    Så klockrent.
    Gillar meningen att falla till botten etc, den är så klockren på mig och
    det sista stycket får mina ögon att tåras för så är det för mig.
    Hur är det med dig? Är du lite nere eller sjuk bara? Krya på dig om du är sjuk
    och du vet finns här. kram carina

  2. Carina Larsson said:

    Krya på dig. Och trevlig helg.
    Jobb till veckan för en annan🙂
    Jo man ska vara nöjd med det man har och leva här och nu.
    Om man försöker leva ett annat liv och vara den man inte är
    så kommer man bara bli olycklig då tiden kommer ikapp
    för det gör den alltid. Så japp man ska vara nöjd med det man har
    för det finns så många som inget har. jag är glad för varje dag jag vaknar med de mina och sen
    få somna lika leende över att fått ännu en dag med de jag älskar mest.
    Carina

Leave a Reply

