This WordPress.com site is the bee's knees

Walk the talk….

BildDet finns ett uttryck på engelska som heter ”Walk the talk”. Det betyder att man ska fullgöra det man lovat och planerat. 

Ofta pratar man om man borde och så börjar man halvhjärtat och slutför inte…sån är jag och jag antar att jag inte är ensam därute. Jag sätter alltid för höga krav på mig själv och så får jag dåligt samvete när jag inte orkar fortsätta eller ta tag i saken.

Fråga dig själv vad som är möjligt utan att du behöver stressa igenom din vardag. Vad är hållbart, behagligt och rimligt?

Man behöver inte träna på gym för att få en optimal träning. Det funkar alldeles utomordentligt bra med en ”vanlig” promenad. Sänk ambitionerna och försök få kvalité istället för kvantitet.

Så just därför utmanar jag alla att köpa en stegräknare (finns billiga att få tag i och en del appar i våra fiffiga telefoner finns också, tex “moves”) och i oktober går vi 10 000 steg per dag och utmanar oss själva till mer rörelse. Stegen kan du göra på jobbet och hemma på fritiden, det är totalen när dagen är slut som räknas. Använd din fantasi och utmana dig själv. Visst kan man fuska men vem hjälper det? Inte någon och framförallt inte dig själv. Du själv är domaren….

Lycka till!!

/Petra

Comments on: "Walk the talk…." (1)

  1. Carina Larsson said:

    Bara köpa dojjor då och börja promenera🙂

Leave a Reply

