This WordPress.com site is the bee's knees

Duger jag…tvivlar du?

Bild

Visst är det så till och ifrån att man tvivlar på om man duger, om man räcker till både på jobbet och i sin vardag. Ibland känns det som om man håller på att slitas itu för att man inte kan vara på två ställen samtidigt, eller hur?

Vad gör du i det läget?

Låter du dig släpas med som en säck bakom en bil och upptäcker att snart går säcken sönder av slitaget….eller ser du det som en utmaning?

Själv gör jag båda delarna…är jag fysiskt och mentalt beredd så blir det en utmaning men om jag inte är beredd utan det anfaller från alla håll och jag inte har någon kontroll…ja då släpas jag med en bit men ganska snart inser jag att om jag ska överleva så måste jag stanna upp och göra upp en konstruktiv plan för hur jag ska lösa situationen. Den lilla extra tid det tar för mig att ta tag i situationer, som tycks övermäktiga eftersom det blir allt på en gång, behövs för att upptäcka att det inte är så farligt. Att liksom återta kontrollen är viktigt. Så om livet känns övermäktigt…skriv ner det som hänt…gör upp en plan för hur du ska lösa situationen. En i taget. Du kommer att känna att hela kroppen slappnar av…du har satt ord på oron och du har kontroll igen. Ta för sjutton hjälp om du behöver. Stolthet är bara en galenskap i sådana lägen. Våga, gör och känn dig stolt över dig själv….;-D

Här kommer ett klokt visdomsord:

“se problemen som en chans att bevisa din duglighet”.

Nu önskar jag dig en underbar helg!

/Petra

Leave a Reply

