This WordPress.com site is the bee's knees

Mot nya mål…..

Japp idag är det den 28 december och julen är officiellt över. Har du haft en lugn, rofylld jul nu…det har faktiskt jag haft och det känns jättebra men nu är det dags att dra vidare mot nya mål…ett nytt år….ja just det ett nytt friskt och oskrivet blad i vårt liv. Varje dag är ju så men ofta brukar man göra en summering av året som gått och då tycker väl jag att man ska välja det som varit bra och det som man lärt sig av. Det kan ju vara varierande saker och hur man väljer att förhålla sig till det som hänt. Jag ska inte ge något nyårslöfte för det brukar brytas rätt snart efter årsskiftet…men det jag kan lova är att jag ska ta hand om mig själv mer…prioritera mina behov och inte bara ge och ta hand om andra. Jag ska lägga in tid i min almanacka och “dejta” mig själv… göra saker som jag mår bra av. Gör det du också!! Det är faktiskt viktigare än man tror och då behöver det inte vara stora saker. För mig är det:

Lugn och ro
Läsa
Dansa
Skratta
Umgås med barnen och göra mer aktiviteter med dom, här och nu!
Laga god mat och umgås med goda vänner.
Inte planera in hela min tillvaro utan ta mig tid till spontana aktiviteter.

Hur ser din lista ut?

Med det önskar jag dig ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR med nya utmaningar och aktiviteter.

/Petra

Leave a Reply

