This WordPress.com site is the bee's knees

Bild

Idag tar jag upp det här med att få njuta av tillvaron, att unna sig att njuta och skryta om att man faktiskt åstadkommit något riktigt bra.

BildI helgen har jag utmanat mig själv sju gånger….eller rättare sagt 8 gånger för den första utmaningen var att bara boka en träningsweekend med bästa väninnan. Hon är betydligt mer tränad än mig och jag är väl ganska dålig på det där med att träna. Å andra sidan köpte jag ett träningskort på fitness24seven och har faktiskt varit där en-tre gånger per vecka sedan februari. Varje gång jag går därifrån klappar jag mig själv på axeln och tycker att jag är jätteduktig. (detta går jag inte omkring och skryter om för allmänheten men jag talar om för mig själv att jag har gjort något bra) 

Steget som togs nästa gång var ju att anmäla mig till denna helgen som bestod av en massa konstiga pass jag aldrig hört talas om, är som sagt ingen träningsmänniska…det började med puls&styrka, fortsatte med Crosstraining och då trodde jag att vi skulle stå på crosstrainer och jobba efter något inlagt program…nejnej så var det inte utan här var det jogging och intervallträning ute i ett otroligt vackert spår, efter det blev det Bodybalance. En jättegod lunch och sedan var det på´t igen med utegym med 15 olika stationer, lördagen avslutades i träningsväg med foamrollers…en sorts träning med hårda rullar som masserade och strechade på samma gång…smärtsamt men samtidigt jätteskönt för de ömma muskler vi bråkat med. Sista dagen började med Functional Moves som var mycket kondition och bål (mage) och sist men inte minst CRXWorks, bara mage. Känslan av att ha tagit sig igenom något som jag alltid trott varit helt omöjligt och svårt hade med en gång omvandlats till att, trots en del smärta, ville jag göra om det igen…snart!!! 
Måste också betona att Linda och Kristin gjorde vår helg så bra. Ödmjuka och otroligt bra på det dom gör…stort tack till er!!

Jag hade fixat det!!! Jag överlevde och tyckte till och med att det var riktigt roligt. Att röra på sig är ett smart drag…då orkar vi mer, får mer energi och så känner vi oss så himla bra, i både kropp och själ!!

Bild

Måste också säga att hotellet (St Jörgen Park Resort, Göteborg) är nog ett utav de bästa spahotellen jag någonsin bott på. Maten går inte att beskriva så otroligt god är den och personalen är supertrevlig och Spaavdelningen och träningsavdelningen är överrösta med priser. Väl värt ett besök!!Länk: http://www.sanktjorgenpark.se

Har du utmanat dig till något som du trott att du aldrig skulle göra men genomfört av bara farten?
Lev i så fall kvar i den sköna känslan och utmana dig till något mer spännande!!

Skriv till mig och berätta, kul med era historier!

//Petra

Leave a Reply

