This WordPress.com site is the bee's knees

Smygträning?

Visste du att man kan smygträna framför datorn. Många rör sig alldeles för lite och då kan man faktiskt lura sig själv lite med “smygträning”, bra va!

*Om du sätter din skrivare ute i korridoren eller i andra änden av rummet, måste du resa på dig för att hämta ditt utskrivna dokument. Det stärker hjärtat och lungorna att bara ställa sig upp och gå några steg.

*Byt ut skrivbordsstolen till en speciell balansstol (finns massor av modeller på marknaden) eller så pumpar du upp en Pilatesboll till rätt sitthöjd och på så sätt tränar du upp den viktiga muskulaturen i bålen (magen) och ryggen samt balanssinnet.

*Har du möjlighet till ett höj- och sänkbart skrivbord, perfekt! Det innebär att du faktiskt kan stå upp och arbeta ibland. Du kan då också prova att stå på ett ben i taget eller göra tåhävningar. Du kan göra knäböjningar så djupt du kan eller jogga på stället. Då kickar du igång blodcirkulationen och du känner dig piggare med en gång.

* Du kan också ladda ner pausgympaprogram till din dator som då signalerar när det är dags att röra på kroppen.

Prova dessa länkar:

http://www.friskissvettis.se/datagam

http://www.1177.se

* Gör korsrörelser. Rita ett stort konsumtecken, typ en åtta eller stå en stund med benen i kors och blunda samtidigt som du trycker upp tungan mot gomtaket. Då stimulerar du båda hjärnhalvorna och du blir piggare.

Njut av sommarvärmen nu!

//Petra

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: