This WordPress.com site is the bee's knees

Bild

Ja just det, “bara att göra”, det uttrycket har jag fått av min nyfunna vän och kollega Monica Balkefors. Det är ju så det är men ack så svårt också. För är du som jag så finns det mycket “om jag bara får lite mer tid så ska jag….”….vilket skitsnack!

Det man vill göra skapar man tid till, så är det ju. Vad det än handlar om så är det så vi gör och det innebär i praktiken att vi måste bestämma oss för vad vi vill ha mer av och inte fokusera på vad vi inte har, vad vi inte kan få osv…för då får vi det definitivt inte, eller hur? 

Idag tog jag ett beslut “igen”…som ni har förstått är jag periodare på det som händer i livet. Det handlar om min mathållning, den är bra men i perioder svamlar jag till det och äter alldeles fel, för lite framför allt och vad händer i min kropp då? Jo jag blir trött, grinig och tappar fokus på det jag vill göra eftersom jag inte får i mig den näring jag så väl behöver. Jag är lätt överviktig och när det inte händer något på den där vågen så ger man lätt upp. Det är ju det man inte ska göra utan “bah å göh”….går det åt pipsvängen så är det bara att ta tag i det nästa dag. Det är inte någon katastrof utan bara ett sätt livet prövar oss på. Här gäller det att visa lite fokus och engagemang i sitt eget välmående, för bra vill vi ju alla må, eller hur?

Vad i ditt liv behöver du ta ett beslut om och vad vill du ha mer av?

/Petra

Leave a Reply

