This WordPress.com site is the bee's knees

På sommaren serveras goda drycker, grillat med en massa såser osv…och det är ju så otroligt gott. Jag har svårare att undvika sånt än godis, glass och annat sött. Alltså måste jag göra något åt saken så att jag KAN njuta av det härliga i livet: MAT.

Här kommer 5 enkla tips (snabba också) på lite extra rörelse:

1. 15 min på morgonen eller efter jobbet. Gör ett schema på morgonträning där du först värmer upp med någon pulshöjande aktivitet och sedan fokuserar på olika muskelgrupper. Exempel: måndag: mage och rygg. Tisdag: Fram/baksida lår och rumpa. Onsdag: Fram/baksida armar (biceps/triceps) och axlar osv….

2. I din mobil hittar du en bra app som hjälper dig att komma igång. Den heter “7 minutes workout”. Den guidar och pushar dig på tid med övningar för hela kroppen.

3.Lunchträning. Utmana kollegorna till rörelse. Stavgång, gång, trapptävling, plankan.

4. Spring uppför trapporna.

5. Gör upphopp eller plankan när det är reklam på tv:n.

Lycka till att komma igång!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: