This WordPress.com site is the bee's knees

Utrensning!

Igår tog jag tag i en bit som jag bävat för, garagerensning. Gamla vitvaror, skräp och bråte låg där och bara tog upp plats och inte gjorde någon som helst nytta. Det har hängt över mig lång tid, år faktiskt. Men igår så hände något! Allt är borta, kört till tippen och nu har jag ett garage som jag snart kan använda till just; garage.

Det hände något i själen också, det där dom pratar om; att rensa i röran ger energi och det stämmer faktiskt. Det blir ett nytt flöde och inspirationen infinner sig omedelbart. Nu har jag ju fler uthus med mer bråte från vår familj och den/de som bodde innan vi flyttade in. Det ska också rensas så att man kan utnyttja utrymmet till vettiga saker. Det känns så bra i själen.

Att rensa i och runt sig är energigivande och då talar jag inte bara om bråte för vi har ju energitjuvar runt oss, bland vänner och bekanta och på arbetsplatsen. Rensa i bekantskapskretsen, sätt ner foten för hur du vill bli behandlad av arbetskamrater och vänner. Inte otrevligt men ta inte emot och godta allt utan att faktiskt tänka till vad som är ok eller inte. Var inte rädd för att säga nej när du verkligen inte vill något. Det händer inte någonting mer än att du skaffar dig respekt.

Att rensa i sitt liv kan vara både tufft och jobbigt men vilken skön känsla det är när man verkligen gjort det.

Trevlig helg!!

/Petra

Leave a Reply

