This WordPress.com site is the bee's knees

Känner du pressen??

Då tänker jag på julpressen/stressen. Den tid på året som ska vara gemytlighetens tid…är den det för dig?

Jag älskar julen, eller rättare sagt “vintertiden” för då får jag plocka fram det lite vintriga, lite glitter, små härliga ljus som glimmar lite överallt i mitt hem och på jobbet också för den delen men attans vad tidig handeln är. Helt sanslöst och faktiskt så hinner man tröttna innan det ens börjat.

Jag vet inte men själva känslan avtar innan det ens har börjat…Hur tänker du?

Blir du stressad eller har du en plan för i år?

Några tips till dig som är lite smått stressad redan nu:

1. Andas!!
2. Skriv listor och prioritera.
3. Vad är viktigt för dig och din familj?
4. Fråga dig själv: För vem gör jag/vi det här?
5. Vad vill du ha mer av?

//Petra

Leave a Reply

